Vlagsignalen
Eye Track signalen

Naast de oplopen van de bulten en voor de onoverzichtelijke bocht aan het eind van het zandgat staan Eye Track signaallampen opgesteld (verpakt in blauwe veiligheidskussens).
Geel kipperend lichtsignaal = gele vlag, gevaar: niet inhalen en springen
Geel permanent brandend licht = rustig verder rijdern, sessie wordt beeïndigd
Rood permanent brandend licht rode vlag, aan het einde van het circuit stoppen en circuit verlaten, niet inhalen en niet springen
Veiligheid
Motorsport is een snelheidssport met de daarbij behorende risico's. Iedere rijder dient de veiligheid van zichzelf, de andere rijders en het publiek in acht te nemen. Vrijwilligers en officials houden tevens toezicht op de veligheid voor de rijders en publiek (o.a. de zogenaamde BACO's). De rijder dient de gegeven (vlag)signalen altijd direct op te volgen.
Vlagsignalen

Betekenis vlagsignalen en borden
Groene vlag | Gereed voor startprocedure |
---|---|
Gele vlag stil gehouden | Let op gevaarlijke situatie. Rijd voorzochting, je moet mogelijk uitwijken |
Gele vlag gezwaaid | Let op gevaarlijke situatie. je mag niet doorspringen, of inhalen, je moet mogelijk stoppen |
Rode vlag | De wedstijd/training wordt beëindigd of stilgezet, direct stoppen (verplicht voor iedereen) |
Zwarte vlag met bord met rijnummer | De aangeduide rijder moet stoppen en het circuit verlaten (en zich melden bij de wedstrijdleider/verantwoordelijke) |
Handsignalen | De naderende rijder moet in de richting welke met de hand aangeven wordt (door baancommissaris of andere aangever) uitwijken. |
Zwart-wit geblokte vlag | Einde training/wedstrijd |
Wit bord met 15 of 5 | Geeft tijdperiode aan wanneer het starthek valt. De wedstrijdleider toont na 15 seconden het bord met 5, dan valt het starthek tussen 5 en 10 seconden |
Wit bord met 1 of 2 | Het nog te rijden ronden voor het einde van de wedstrijd |